Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych uczestników projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, w związku z udziałem w Projekcie pod nazwą „Podniesienie wiedzy i umiejętności kadry medycznej w zakresie diagnostyki perinatalnej chorób uwarunkowanych genetycznie z ukierunkowaniem na wczesną diagnostykę prenatalną Wrodzonych Wad Metabolizmu”
W celu wykonania obowiązku informacyjnego zgodnie z odpowiednio art. 13 ust. 1 i ust.2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych:
I.
Administrator
- Odrębnymi administratorami Pani/Pana danych są:
- Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
- Centrum Projektów Europejskich z siedzibą przy ul. Domaniewskiej 39a, 02-672 Warszawa.
- Instytut Matki i Dziecka z siedzibą przy ul. Kasprzaka 17a, 01-211 Warszawa.
II.
Cel przetwarzania danych i podstawa prawna
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją projektu w ramach FERS. w szczególności w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z wykonaniem umowy, a także podjęcia czynności niezbędnych przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), przepisów o rachunkowości w celu prowadzenia rozliczeń. Dane mogą być także przetwarzane w celu ewentualnego dochodzenia lub obrony przed roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Oceniamy, że wskazany interes administratora, przemawiający za przetwarzaniem danych, jest prawnie uzasadniony. Przetwarzanie jest niezbędne do realizacji celu wynikającego z tego interesu. Prawnie uzasadnionym interes administratora nie narusza Pani/Pana podstawowych praw i wolności.
- Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w związku z tym, że zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. g) oraz art. 10 RODO):
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w szczególności art. 87-93,
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
III.
Obowiązek podania danych osobowych i konsekwencje ich niepodania
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji celu wskazanego w punkcie II. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań (wskazanych w punkcie II) i udzielenia Pani/Panu wsparcia w ramach projektu.
IV.
Zakres przetwarzanych danych osobowych
- Zakres Pani/Pana przetwarzanych danych osobowych:
- dane uczestnika (obywatelstwo, rodzaj uczestnika, nazwa instytucji, imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, wiek w chwili przystąpienia do projektu, płeć, wykształcenie),
- dane teleadresowe (kraj, województwo, powiat, gmina, miejscowość, kod pocztowy, obszar zamieszkania wg stopnia urbanizacji DEGURBA, tel. kontaktowy, adres e-mail),
- szczegóły wsparcia (data rozpoczęcia i zakończenia udziału w projekcie, data rozpoczęcia udziału we wsparciu, status na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu, planowana data zakończenia edukacji w placówce edukacyjnej, w której skorzystano ze wsparcia, sytuacja po zakończeniu udziału w projekcie, zakończenie udziału osoby w projekcie zgodnie z zaplanowaną dla niej ścieżką uczestnictwa, zakres wsparcia, rodzaj otrzymanego wsparcia, data założenia działalności gospodarczej),
- status uczestnika projektu (przynależność do mniejszości narodowej lub etnicznej, migrantów, pochodzenie, bezdomność i wykluczenie mieszkaniowe, niepełnosprawność, specjalne potrzeby żywieniowe, inne potrzebne do zaspokojenia w celu udziału w projekcie).
V.
Dostęp do danych osobowych
- Dostęp do Pani/Pana danych osobowych mają pracownicy i współpracownicy administratorów. Państwa dane mogą być udostępniane podmiotom i osobom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być też powierzane lub udostępniane:
- podmiotom, którym zlecono wykonywanie zadań w FERS,
- organom Komisji Europejskiej, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, prezesowi zakładu ubezpieczeń społecznych,
- podmiotom, które na potrzeby Projektu wykonują usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym.
VI.
Okres przechowywania danych
- Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie II przez okres pięciu lat od dnia 31 grudnia roku, w którym został zatwierdzony końcowy wniosek o płatność w ramach Projektu lub do czasu upływu terminu ewentualnych roszczeń.
VII.
Prawa osób, których dane dotyczą
- Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie. Posiada Pani/Pan również prawo do przenoszenia swoich danych. Wskazane prawa mogą być ograniczone obowiązującymi przepisami prawa.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w przypadku, gdy osoba, której dane dotyczą uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe lub międzynarodowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce lub w Unii Europejskiej. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00.
VIII.
Przekazywanie danych do państwa trzeciego
- Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione do państwa trzeciego do dostawcy narzędzi informatycznych firmy Microsoft Corporation. Administrator informuje, że transferowane dane przez firmę będącą dostawcą narzędzi informatycznych trafiają do USA w oparciu o decyzję wykonawczą Komisji Europejskiej stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w ramach Data Privacy Framework („DPF”). Wskazane podmioty znajduje się na liście https://www.dataprivacyframework.gov/list co zgodnie z wymienioną decyzją wykonawczą stanowi o aktualnie bezpiecznym ze względu na dane osobowe transferze. Więcej informacji na ten temat przetwarzania danych przez Microsoft można znaleźć pod linkiem https://privacy.microsoft.com/pl-pl/faq.
IX.
Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych
- Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące przetwarzania przez administratorów danych osobowych, prosimy kontaktować się z Inspektorami Ochrony Danych (IOD) w następujący sposób:
- Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego:
- pocztą tradycyjną (ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa),
- elektronicznie (adres e-mail: IOD@mfipr.gov.pl).
- Centrum Projektów Europejskich:
- pocztą tradycyjną (ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa),
- elektronicznie (adres e-mail: IOD@cpe.gov.pl).
- Instytut Matki i Dziecka:
- pocztą tradycyjną (ul. Kasprzaka 17a, 01-211 Warszawa),
- elektronicznie – epuap: /IMiDWarszawa/SkrytkaESP, adres poczty elektronicznej iod@imid.med.pl.